جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ |۱۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 16, 2024
تبریز

جوزه/ حجت‌الاسلام باقری بنابی گفت: حماسه پیاده‌روی اربعین نمایش عظیم و حرکت فرهنگی بسیار بزرگ و شعائر الهی و رمز جاودانگی نهضت حسینی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام مصطفی باقری بنابی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بناب با اشاره به فرارسیدن اربعین سالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) و بیان احادیثی از ائمه معصومین(ع)، اظهار داشت: همه پیام‌ها برای این است که خط و رسم امام حسین(ع) زنده بماند و اگر لازم بود باید تکرار شود و به نسل‌ها و عصرهای بعدی تسرّی یابد که در هر روزگاری یزیدی پیدا شد و سدّ راه حقیقت گردید، باید عاشورایی بر پا نمود و آن بت را شکست.

وی افزود: ۴۶ سال است در ایران بت سرنگون شد و بت‌شکن پیروز گردید و رمز این پیروزی بینش، بصیرت، زمان‌شناسی و حرکت به‌موقع است.

امام جمعه بناب با بیان اینکه گریه و عزاداری بدون معرفت و بصیرت دردی را دوا نمی‌کند، بلکه ناله و فغان توأم باید با بینش و شناخت و عمق معرفت باشد، گفت: در برابر ظالم باید ایستادگی کرد و در این راه از شهادت خود و یاران و فرزندان و از اسارت زنان و کودکان نهراسید که عافیت‌طلبی و مصلحت‌اندیشی جواب نداده و به بردگی مطلق منتهی خواهد شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب، تصریح کرد: باید توجه کنیم و هوشیار باشیم امروز جنگ و هجمه دشمن نسبت به ملت ما جنگ روانی و اقتصادی است، هم شخصیت و غرور ما را نشانه رفته و هم ثروت و منابع مالی ما را هدف قرار داده است، که بحول قوه الهی در هر دو جبهه ناکام خواهد ماند مشروط بر اینکه برخی نقطه‌ضعف و گرا به دشمن نداده و آب بر آسیاب دشمن نریزیم و هر چه داریم در طبق اخلاص عرضه کنیم.

حجت الاسلام باقری بنابی، با اشاره به حرکت عظیم میلیونی مردم در راهپیمایی اربعین خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام همه این اتحاد و وحدت و حرکت عظیم معنوی و خودجوش مردمی را زیر نظر داشته و تجزیه تحلیل می‌کنند، همین حماسه اربعین خود یک نمایش عظیم، یک حرکت فرهنگی بسیار بزرگ و شعائر الهی و رمز جاودانگی نهضت حسینی و نماد وحدت مسلمین است و این مراسم بی‌نظیر خوشایند دشمنان اسلام نیست و به هر طریقی سعی می‌کنند از انعکاس رسانه‌ای آن خودداری کنند.

وی تأکید کرد: همین پدیده اربعین می‌تواند پیام انقلاب اسلامی، پیام تشیع و مکتب اهل‌بیت(ع) را به اقصی‌نقاط جهان منتقل کند تا زمینه‌های فکری و رفتاری لازم برای ظهور منجی عالم بشریت را فراهم سازد.

امام‌جمعه بناب ادامه داد: باید امام حسین(ع) و مکتب عاشورا را به عنوان الگوی انسان‌های آزاده به جهان خسته از ظلم و جور و تشنه حق و عدالت معرفی کنیم.

حجت الاسلام باقری بنابی با تأکید بر اینکه اگر مسلمانان غزه، لبنان و یمن به‌موقع مکتب عاشورا را در پیش می‌گرفتند، امروز چنین به زحمت نمی‌افتادند، ابراز کرد: هر مکتبی با تأسی از قیام عاشورا و امام حسین(ع) استقامت کند، قطع یقین پیروز میدان خواهد بود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha